سئو2

ضرورت سئو چیست؟

مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو هر زمان که افراد به جستجو می‌پردازند است:

محصولاتی که می فروشید، خدماتی که شما ارائه می دهید، اطلاعات در مورد موضوعاتی که در آن تخصص و یا تجربه عمیقی دارید.

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه‌سازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت است که به مشتری، یا مخاطبی تبدیل می‌شوند که مدام برمی‌گردد.

چرا سئو برای سایت شما مهم است؟

سئو یک کانال بازاریابی مهم است. اول و مهمتر از همه:

جستجوی ارگانیک 53 درصد از کل ترافیک وب سایت را ارائه می دهد.

این یکی از دلایل بزرگی است که پیش‌بینی می‌شود صنعت جهانی سئو تا سال 2028 به 122.11 میلیارد دلار برسد. سئو نتایج واقعی کسب‌وکار را برای مارک‌ها، مشاغل و سازمان‌ها در هر اندازه به ارمغان می‌آورد.

هر زمان که مردم می خواهند به جایی بروند، کاری انجام دهند، اطلاعاتی بیابند، تحقیق کنند یا محصول/خدمتی بخرند – سفر آنها معمولاً با جستجو آغاز می شود.

اما امروزه جستجو به طرز باورنکردنی تکه تکه شده است. کاربران ممکن است در موتورهای جستجوی وب سنتی (مانند گوگل، مایکروسافت بینگ)، پلتفرم‌های اجتماعی (مانند YouTube، TikTok) یا وب‌سایت‌های خرده‌فروشی (مانند آمازون) جستجو کنند.

انواع سئو

    • سئوی فنی:

بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت.

            • سئو در سایت:

بهینه سازی محتوای یک وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو.

                  • سئوی خارج سایت:

ایجاد دارایی های برند (به عنوان مثال، افراد، علائم، ارزش ها، چشم انداز، شعارها، عبارات جذاب، رنگ ها) و انجام کارهایی که در نهایت آگاهی و شناخت برند را افزایش می دهد (یعنی نشان دادن و افزایش تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن آن ) و تولید تقاضا.

 

شما 100% کنترل محتوا و بهینه سازی های فنی را حفظ می کنید. این همیشه در مورد خارج از سایت صدق نمی کند (شما نمی توانید لینک های سایت های دیگر را کنترل کنید یا اگر پلتفرم هایی که به آنها متکی هستید در نهایت بسته شوند یا تغییرات اساسی ایجاد کنند)، اما این فعالیت ها هنوز هم بخش کلیدی این سه گانه موفقیت سئو هستند

سئو را به عنوان یک تیم ورزشی تصور کنید. برای پیروزی هم به یک حمله و دفاع قوی و هم به هواداران (با نام مستعار، تماشاگر) نیاز دارید. بهینه سازی فنی را به عنوان دفاع خود، بهینه سازی محتوا را به عنوان حمله خود، و بهینه سازی خارج از سایت را به عنوان راه هایی برای جذب، تعامل و حفظ پایگاه طرفداران وفادار در نظر بگیرید.

سوالات متداول سئو

با توجه به سختی کلمات انتخابی شما و همچنین رقابتی بودن آن، مدت زمان “سئو سایت”  فرق می کند اما زمانی که توسط خود گوگل برای سئو وب سایت اعلام شده حداقل 8 ماه است

معمولا مشاور سئو فردی است که بر اساس کسب و کارمورد نظر شما شروع به آنالیز وب سایتتان می کند و در نهایت یک استراتژی مناسب در ارتباط با سایت شما برای سئو سایت شما می چیند تا آن را به مرحله اجرایی برساند.

هزینه مشاوره سئو سایت شما بستگی به وضعیت وب سایت شما دارد که بعد از بررسی آن محاسبه می شود.

در خدمات سئو صرفا کارشناسان مربوطه سئو سایت شما را بهبود می بخشند و اطلاعاتی به شما اضافه نمی شود.

اما بزرگ ترین و اصلی ترین تفاوت های بین خدمات سئو و مشاوره سئو این است که که در مشاوره سئو بر دانش و اطلاعات سئویی شما نیز افزوده می شود.

بله. کاربر می تواند چندین کلمه کلیدی را همزمان سئو کند، البته باید بدانید که کلمات کلیدی طبق اصول سئو انتخاب می شوند تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

Scroll to top